Protestez, deci exist.

Protestez, deci exist

foto de igu.ro

De 5 zile, români de toate vârstele și din toate mediile protestează în stradă pentru că s-au săturat de mizerie (materială, civică, morală,), iar politicienii împreună cu presa își dau calde și emit teorii fantasmagorice despre motivele pentru care a ieșit poporul în stradă. Poftim!? Hai să le iluminăm deci mințile, întunecate de mocirla în care se scaldă:

Eu protestez pentru că nu mai vreau să aud de copii care se sinucid sau care se prostituează, pentru că au fost lăsați de izbeliște de parinții plecați în Italia și Spania ca să le poată asigura un trai decent.

Protestez pentru că m-am săturat să fiu umilit la toate ghișeele statului de inculți cu 4 clase care au fost puși acolo doar pentru că sunt rudele cuiva din sistem.

Protestez pentru că nu mai vreau să fiu luat de prost de toți lingăii și de toate tutele care-și dau cu părerea în presă. Sunt prea scârbit ca să mai rezist să văd dejecțiile pe care le prezentă ei în primetime drept modele de urmat.

Vreau să-mi fie fie respectate drepturile de polițiști, jandarmi și vameși, și să nu trebuiască să dau șpagă pentru că organul își permite să facă abuz de lege știind că nu-și riscă decât meseria de gabor, și nici măcar o zi de închisoare.

Vreau să nu-mi mai pună statul sechestru pe firmă din cauză că nu mi-am plătit tva-ul la o factură pe care nu am încasat încă banii, în timp ce marii evazioniști își trec profitul dintr-o firmă în alta până în off-shore și primesc din partea statului rambursări de tva cu 7-8 zerouri, în euro.

Vreau să respir aer curat, nu să fiu umplut de praf de toți constructorii care pentru o mică șpagă la primărie își permit să-și bată joc de curățenia și de arhitectura orașului. Vreau să existe o strategie de dezvoltare urbană pe termen lung, și să nu se mai construiască la întâmplare, cum s-au făcut hypermarket-urile care blochează traficul prin centrul Bucureștiului.

Vreau să nu mai pierd ore înșir  în trafic pentru că Videanu are chef să schimbe bordurile puse acum 3 luni. Vreau să nu mai plătesc taxe auto mai mari decât valoarea mașinii, taxe de drum la barieră pe care le plătesc deja în bugetul de asfaltări, în benzină, și în vignetă, ca apoi să mi se spună că iarna nu-i ca vara!

Vreau să nu fiu nevoit să-mi repar mașina odată la câteva luni pentru că regii asfaltului lucrează în bătaie de joc, ca să le rămână ceva de muls și la anul, și la mulți ani, și vreau să nu-și mai bată Boc joc de inteligența mea cu tăierile lui de panglică la 20 de km de autostradă de parcă ar inaugura o linie de metrou București-Berlin.

Vreau sa nu mai fie omorâți oameni pe trecerea de pietoni de limuzine conduse de odrasle de bani gata care să doarmă apoi liniștite în puful de acasă.

Vreau să nu mai văd oameni condamnați la închisoare pe nedrept, și vreau să nu mai aud de infractori periculoși lăsați în libertate în timp ce procurorii apar la știri și declară nonșalant: „aaa, da.. a fot o eroare de procedură”.

Vreau să nu mai iau țeapă legal de la toate băncile și firmele de asigurări care-și permit să-și bată joc de banii și de timpul meu, fiind protejate „de sus” în schimbul unei „mașini de lux”.

Vreau să nu fiu obligat să fac evaziune fiscală ca să supraviețuiesc, pentru că sunt aruncat în corzi din toate direcțiile de un sistem cu cele mai multe taxe din Europa, avize, autorizații, ștampile, timbre, șamd. Vreau să nu mai plătesc taxă de protecție la fisc, sanepid și poliție, în timp ce șefii lor închid ochii la fraude de miliarde.

Vreau să nu se mai defrișeze păduri întregi cu acordul primului ministru, și apoi să văd sate măturate de inundații lăsând mii de oameni decenți în pragul disperării.

Vreau să mănânc pâine din grâu românesc și roșii cu gust de roșii de la Agricultorul Român care acum este silit la subzistență de stat, de mafia din piețe, și de importatorii care aduc usturoi din China și pulpe de la americani, înghețate acum 30 de ani.

Vreau să nu mai plătesc pentru același produs de 3 ori mai mult decât dacă l-aș lua din altă țară. Vreau să nu mi se spună de la protectia consumatorului „nu avem ce să le facem, sunt acoperiți legal”.

Vreau să am încredere în sistemul sanitar, și să nu-mi fie teamă că mă pot întoarce de la niște banale analize cu cine știe ce boală incurabilă din cauza lipsurilor din spitale. Vreau să nu mai moară oameni cu zile din cauză că producătorii de medicamente modifică legile după cum le dictează acționarii.

Vreau să am unde să-mi trimit copiii la școală, și vreau să am încredere că acolo sunt îndrumați de pedagogi competenți, care să-i învețe în primul rând să gândească, și nu cum să memoreze, să facă sex, și să tragă legale.

Vreau să n-o mai văd pe Udrea cum mă sfidează din reviste glossy în timp ce eu sunt obligat să dau triplu pe o vacanță pentru simplul motiv că vreau să rămân în țară.

Vreau să fiu reprezentat în străinătate de oameni puternici, cu verticalitate, și nu să mă simt umilit când în parlamentul european vorbește în numele meu un cioban latifundiar sau o pițipoancă agramată.

Vreau niște legi de bun simț, și un sistem care să le aplice, și să mă protejeze de toți escrocii care au ajuns să facă ce vor ei aici, fără să-i deranjeze nimeni.

Vreau să nu mai aud de FMI, de criză, sau de cifrele pe care mi le aruncați voi în față ca să vă justificați incompetența. Nu dau doi bani nici pe voi, și nici pe demisia voastră, nici pe funcția voastră, nici pe partidul din care faceți parte. Sunteți toți la fel! Iar eu vreau să fiu reprezentat de niște oameni care promovează valoarea și performanța, nu mediocritatea, corupția și ipocrizia. Niște Oameni competenți și cu bun simț, care să ne respecte, și să ne lase să trăim în țara asta fără să ne pierdem demnitatea, sănătatea, mințile, și orice principiu moral.

Vreau să exist în România! Pentru asta asta protestez.

Acest articol a fost publicat în Ganduri, Romania, Social și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Protestez, deci exist.

  1. Andrei zice:

    Vreau sa nu mai am nevoie de pasaport ca sa trec din Moldova in Moldova!

  2. Alinna zice:

    As adauga: „… pentru impozitele pe care BOR nu le plateste si suma exorbitanta alocata Catedralei Neamului sau altor lacasuri de cult cu interioare aurite, podele de granit incalzite in sate fara gradinita sau dispensar”

Lasă un răspuns

